Philadelphia

4 juni 2017 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

Philadelphia :

''Now this is a story all about how
I'm going on a trip to Philly right now
And it will take 4 hours so I'm sitting right here
I'll tell you everything that happened if you were not with me there.

In West Philadelphia the stakes are raised
I had to find a hostel to spend all of my days
Dragging my bag-is-heavy and not-cool
But I still did it without looking-like-a-fool
When a couple of feet were up to no good
Saying why are you even in this neighbourhood
My brain thought yeah a bed sounds flirty
And that's how I arrived at City House Hostel: Philadelphia Liberty!

I whistled at the receptionist and got to my room
There were six bunkbeds there so it looked like my doom
If anything I could say what a full lair
But I thought 'nah forget it, cause I don't care!'

I walked into the city at about or seven or eight
But time isn't an issue when you can"t be Iate!
Looking all around I thought 'this is the bomb!'
I did this on my own and it's fucking awesome!''

Later op de avond nog chillen bij het hostel en genieten van het happy hour, wat in dit geval neerkomt op een gratis biertje. Verschrikkelijk bier, maar bier.
Daarbij de tweede nba final kijken. Basketbal is nog steeds niet erg boeiend maar op de bank met bier en chips sport kijken blijft lekker.

Dag 5:

Vandaag de gehele dag om Philly te ontdekken. Eerst even een globale planning maken en dan een ontbijt gaan zoeken.
Gisteren een Philly cheese steak op dus nu moet het wat gezonder met een banaan en een bakje meloen.

Allereerst naar de Liberty Bell en Independance hall, wat volledig in teken staat van de onafhankelijkheid. Ironisch dat er dan nu vooral buitenlanders zijn, het gros Aziatisch met camera.

Verder door de stad lopen, werkelijkwaar een prachtige stad met veel mooie gebouwen. Snel kom ik langs City Hall, ook alweer reusachtig. Verder in elke straat dunkin Donuts, Subway en andere grote ketens.
M'n volgende punt is ook bomvol eten (het woord bomvol probeer ik hier veel te vermijden), namelijk Reading terminal market.
Een oud station waar nu allemaal losse tentjes in zitten met vanalles en nog wat. Heerlijke geur en veel diversiteit. Er zit ook een Nederlands tentje, al lijken de gerechten niet echt Nederlands maargoed. Dit tentje is helaas dicht maar dat zal door het tijdverschil komen.

Door naar het Franklin institute.
Een wetenschapsmuseum vooral voor kinderen. Ik voel me vandaag jong dus neem ook een kijkje, interessante stukken maar na een halfuurtje heb ik het wel gezien.
Het miezert buiten al de hele dag en dat gaat nog vrolijk door. Voelt bijna Nederlands.

Daarna door naar the Art steps, bekend van Rocky. Echter besluit m'n gevoel voor richting de andere kant op te gaan.
Hierdoor kom ik eerst bij het Eastern state penitentiary. Een oude gevangenis waar verschillende erg beruchte mensen hebben vastgezeten.
Daarna lukt het me dan toch om bij de Rocky steps te komen. Met m'n rugzak om bereid ik me voor om dit stuk te hardlopen.
Dat m'n telefoon geen 'eye of the tiger' heeft is een zonde die ik meeneem tot in m'n graf.
Anyway helemaal naar boven hardgelopen waar ik bij het overdreven juichen wordt bijgestaan door een enthousiaste zwerver die me aanbiedt om een foto te maken bij de voetafdrukken van Rocky. Verder heeft die nog een erg zielig verhaal over z'n afkomst wat wel of niet waar kan zijn maar ik gun hem een paar dollar.

Op de terugweg nog langs Franklin square en dan weer naar het hostel.

Chillen en savonds bij het happy hour Cards against humanity met andere reizigers. Dat spel gaat om foute zinnen maken. Dit heb ik uiteraard ruim gewonnen.
Veel geinen ondertussen; de enige Duitser hartstikke belachelijk maken (uiteraard), één van de mensen van het hostel is een zwarte homoseksueel, Wesley, die voor flink wat sfeer zorgt. Hij maakt nog een verkeerde opmerking waardoor ik hem racist kan noemen. Heerlijk.

Daarna nog wat Kingsen maar dan Amerikaans. Crack the can. Het bier begint ondertussen steeds beter te smaken.

Spontaan besluiten we nog op stap te gaan met een man of 7.
Eerst een karaoke bar, waar de Irakees van de groep zijn zangkunsten laat zien. Verder ook nog een interessant gesprek met Wesley en z'n uit de kast komen bij z'n religieuze ouders.
Bier is trouwens hartstikke duur. Voor een gewoon pilsje betaal je namelijk 5 of 6 dollar. Een pakje peuken kost, in de grote stad, zo'n 12 dollar.

Daarna 15 minuten lopen naar de volgende tent (volgens Wesley lag deze tent in de 'gaybourhood') om ook pabst blue ribbon te drinken. Because White trash.
Verder staat er nog een botsauto in de kroeg omdat waarom niet.

Ten slotte te laat terug en snel in slaap vallen.

Dag 6:

Het is zwaar wakker worden deze laatste dag in Philly.
De laatste dingen inpakken voor de volgende bestemming, New York New York!

Eerst nog bijpraten met de groep van gisteren en dan de tocht naar het station.
Het station is erg vol en toeval of niet; blank en zwart aardig gescheiden. Maar dat maakt allemaal niet uit, nu op naar New York!

1. Frans:
    8 juni 2017
    Hoi leon, dit klinkt erg mooi en gezellig. Leuk dat je ook veel mensen ontmoet. Op naar ny
  2. Jeanne Pelgrim:
    10 juni 2017
    Hee Leon. Zo te lezen heb je al veel gezien in een week. Het is leuk om je verslag te lezen. Alleen het tweede begon in het engels. Oeps dacht ik maar kon het redelijk volgen. Gelukkig ging je weer over naar het nederlands. Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag. Geniet maar lekker.Groetjes.
  3. Henk van der Weijden:
    12 juni 2017
    Hoi Leon, ik merk wel dat je veel op je ouders bentgaan lijken, die hebben ook de halve wereld gezien, en hielden ook van avontuur. Ik ben trots op je, en volg je verhaal met belangstelling. Groetjes van mij, Henk
  4. Marijke:
    13 juni 2017
    Hii leon,zooo jij hebt echt al heel veel gezien in zo'n relatief korte tijd. Elke dag op pad en genieten van je mooie en interessante reis. Erg leuk je verslag te lezen en je zo te volgen. Aan mensen ontmoeten geen gebrek. Heel veel plezier! En tot het volgende verslag! Greetz, Marijke (en Ad)