Beijing

12 oktober 2019 - Beijing, China

China:

Beijing

Dag 72 tot 81:

Na het indrukwekkende Noord-Korea beland ik weer in China en wil ik de eerste dagen vooral gebruiken om bij zinnen te komen.
In de treinrit ben ik nog met Victor. Hij heeft in deze nachttrein geen bed maar een harde stoel en heeft een plan bedacht; hij gaat dronken worden zodat hij kan slapen. Dit doet hij met flesjes van zo'n 0,2 liter met 56% alcohol. Deze drank koopt hij voor 5 yuan (ongeveer 70 cent) en heeft ook de smaak van deze prijs, maar het is duidelijk dat het wel het gewenste effect heeft.
Ik heb een bed en bij mij werkt het kussen ook goed.

In Beijing heb ik de eerste twee nachten in een hostel doorgebracht, Leo hostel, waar het weer is zoals hostels horen te zijn en veel solo reizigers (dit viel in Rusland en Zuid-Korea relatief tegen).
Hier nog veel over Noord-Korea gepraat en wat drankspellen. Rustig verblijf.

Onderweg naar de volgende slaapplek, King Parkview hotel, kom ik bekende tegen: pa en ma!
Deze twee hebben twee weken zelf in China gereisd en nu gaan we nog bijna twee weken met z’n drieën reizen. Geluk met zulke ouders die zo ver reizen.

Samen gaan we de komende dagen naar een stel erg mooie punten, onder andere:
Kung fu show, zomerpaleis, de Ming tombes, Chinese muur, de verboden stad en Silk street market.

In de stad zijn er al oefeningen voor de 70e nationale dag die over iets meer dan twee weken is.
Wij oefenen vooral met de eetstokjes.
Deze gebruiken we overigens ook bij Peking eend, wat we uiteraard ook hebben gegeten.
Verder veel bijpraten en ook potjes toepen (die gingen wat minder), lekker vertrouwd.

Met de trein naar de volgende bestemming.

1. Marijke:
    12 oktober 2019
    Hi leon, superleuk weer je verhalen te lezen👍. Geweldig die Chinese NIJN te zien. Zullen Milan en Duuk blij van worden!🐰😀