Las Vegas 2

Dag 60:

Vegas.

Dag 61:

Leaving vegas, again.

Zoals te merken heb ik deze keer geen echt verslag bijgehouden omdat daarom niet.
Wel nog een paar dingen benoemen al is het maar voor mezelf voor later.

De aankomst was erg gaaf, ik had niemand wat vertelt dus kreeg verschillende verraste gezichten en werd besprongen. Shaun keek met ongeloof uit z'n ogen en Brian hoorde mijn stotteren en sprintte van de trap schreeuwend 'NEVERLANDIA'.

De dagen zijn vooral doorgebracht met overdag chillen en hangen. In de avond een biertje of wat meer pakken en soms naar een kroeg. Ook veel nieuwe mensen ontmoet die kort of lang blijven.

Nog een paar dingen:

Na lang overwegen (Naja 4 weken is relatief) heb ik definitief de knoop doorgehakt om een tattoo te nemen. Bij m'n eerste bezoek heb ik wat info opgezocht en bij wat tattoo shops geweest (er staat een korte vage vermelding hiervan in het vorige verslag).
Erg kortgezegd wil ik een tattoo omdat ik trots ben wat er van me geworden is. Wat ook erg arrogant kan klinken maar het gelukkig niet is.
Het concept is een combinatie van de letters L en P. Met de hulp een tattoo artiest en 20 designs later hebben we de daadwerkelijke tattoo gevonden.

Voor 100 dollar komt deze tattoo voor altijd op m'n rechterbovenarm. Nerveus maar met veel zin ga ik in de stoel zitten, Shaun is mee als gezelschap.
Het zetten van de tattoo is niet erg pijnlijk en voelt meer als krassen.
Tien minuten later is het al klaar en ben ik vol vreugde.

Een ander ding was toen ik met Rogier (hier Roger) in het Nederlands aan het praten was bij een busstation. Een ouder koppel vroeg in het Engels of we Duits aan het spreken waren, waarop ik mijn tirade over hoe slecht Duitsers zijn begon (dit gebeurd minstens om de dag). Op driekwart van deze tirade liet deze vrouw weten dat ze van Duitsland afkomstig is.
Ze was er praktisch alleen geboren en daarna de VS wat waarschijnlijk de reden is dat ze er om kon lachen.
Bij het hostel is trouwens nog een Nederlander, Danny.

Even later sprak ik bij een winkel kort met een Zuid-Afrikaan waar we nog redelijk in onze eigen talen tegen elkaar konden praten. Hoe hij het vertelde is Nederlands wat serieuzer en Zuid-Afrikaans wat simpeler en losser. Interessant in ieder geval.

Verder ook veel goede gesprekken met Brian en Shaun.
95% was constant geinen maar ook wat erg interessante persoonlijke verhalen gedeeld die me flink aan het denken hebben gezet.

De manager (Jason) ken ik ondertussen ook aardig goed en we kunnen ook grappen tegen elkaar maken.
Hij durft na een tijdje meer (zoals 'kick that guy out'), officieel ben ik een gast dus dat kan ik vaak in z'n gezicht gooien. 'zo ga je niet met gasten om'.

De hele staf ken ik (Brian en Shaun zijn hier deel van maar ook met de rest heb ik vaak contact) en op een begeven moment zegt iemand hiervan dat Jason me wil spreken. Vreemd maar oké.
Schijnbaar is het hostel één bed overboekt en hij vraagt of ik het erg vind om naar de stafkamer te gaan.
Hier heb ik totaal geen problemen, juist gaaf om met maten op één kamer te slapen.
Ik voel me steeds meer als een local.

Één van de mensen die ik ook ontmoet en prima mee overweg kan is de Australische Ian (ian), we zeggen op willekeurige momenten fuck you tegen elkaar wat mij wel bevalt.
Bij de staf is de Franse Lukas toegevoegd aan wie we elk uur vragen waar z'n witte vlag is.

De tweede keer nickel a beer avond was weer gaaf al was dit wel met een minpuntje.
Verder was de verjaardag Shaun ook een erg goed feest.
De zaterdagnacht is het meest memorabel van deze week. Het begon met een barbecue waar Brian, Shaun en ik veel grappen maakten, waarvan wij er veel al kenden maar de anderen niet. Buiten woorden doe ik ook grappen herhalen.
Hierna gingen we naar een gewone bar toe die erg dichtbij is, bij toeval was hier een reünie van gothics, dit zorgde voor een aparte ervaring. Deze mensen hebben een hele rare manier van dansen en werd aan ons geleerd. Ian zag het hier wel zitten, al had dat niks met het gothic-gebeuren te maken.
Na dit feest met de overgebleven mensen door naar Dino's en daar meegaan bij een vrouwelijk vrijgezellenfeest en het nummer 'peaches' zingen met Shaun.

Later voor de tweede keer afscheid nemen maar we zijn er nu beter getraind in.
Rondspringend zingen we met z'n allen 'bier en tieten'.
Ik maak de laatste slechte grap die met een grote 'get out' wordt beantwoord en dan vertrek ik met Ian (asshole) naar San Diego. Hier gaan we ook Roger weer ontmoeten.