Iguazu falls

18 augustus 2017 - Foz do Iguaçu, Brazilië

Iguazu falls:

Rond het begin van de avond aankomen op dit vliegveld omringd door bossen.
Dan de opties bekijken voor het transport naar het hostel.
Hier hebben ze gelukkig een shuttle die je kan delen en zo kom ik voor 3 euro bij het hostel 'Pousada El Shaddai'. Dit is toch een stuk beter dan 55 euro..

Dit is het goedkoopste hostel tot nu toe, een overnachting kost hier tien euro en het is misschien wel beter dan de meeste hostels waar ik geweest ben.
Hier is het geen stapelbed maar een boxspring. Er is ook een klein zwembad bij het hostel.

Na het droppen van m'n spullen wat te eten zoeken.
Ik heb wederom van Tim een tip gekregen en wel om naar Buffalo Branco te gaan. Dit is per toeval op 5 minuten lopen en ik ga er dan ook naar toe.
Ik loop binnen en weet de prijs eigenlijk niet maar ga toch zitten.
Het is een buffet en ze komen telkens met speciaal vlees langs, van kippenharten tot allerlei soorten rund en varken.
Werkelijk waar het beste eten in weken. Man man man wat lekker.
Met een volle maag naar buiten stappen.

Bij het hostel een globale planning maken en wat boodschappen doen.
Daarna de dag eindigen met Netflix kijken en de twee Franse kamergenoten ontmoeten.

Dag 80:

Het was een bijzonder slechte nacht en hoewel ik er op tijd in lag, heb ik maar een paar uur geslapen. Naar verwachting nu ook een klein griepje waardoor het een zware lang dag zal worden.
Echter heb ik de tour voor vandaag al geboekt en hoop ik dat verder nog zakt.

Met een busje naar de Argentijnse grens en hier weer een stempel bij m'n paspoort krijgen.
De chaffeur spreekt alleen Spaans en Portugees en verder zijn er 4 Brazilianen en drie Fransen (waaronder de twee kamergenoten). Twee Fransen spreken ook Spaans en Engels maar hebben niet bijster veel zin om te vertalen voor mij.

Gelukkig komen we toch bij het nationale park Iguazu falls.
Eenmaal door de poort met een treintje naar het eerste punt, ik ga samen met de twee Franse kamergenoten, erg gezellig al is het erg irritant dat ze veel Frans praten tegen elkaar.

Het eerste punt is devil's throat. Na een kilometer of twee over een brug lopen komen we aan op een platform midden tussen de watervallen.
Wonderbaarlijk. Zoveel natuurgeweld komt watervallen af. It's Iguazu falls baby!

Hierna gaan we met het treintje naar het andere punt en hou ik een pauze want het lichaam wil echt niet. Naja het wil een bed.

Daarna toch nog wat kracht gevonden en een trail alleen doen. Vanaf hier zijn er andere uitzichten en ook meer watervallen te zien. Ongelooflijk gaaf.

Daarna is de energie echt op. Echter vertrekt het busje voor de terugweg pas over 4 uur..
Eerst lang op wat bankjes zitten en dan uiteindelijk dicht bij het begin een wat meer verlaten bankje vinden en liggend kleine tukjes doen.

Door het ziek zijn is het bezoek niet wat ik gehoopt had maar het was nog steeds erg gaaf en ik heb er van kunnen genieten.

Terug bij het hostel willen de Fransen nog uit en hoewel ik graag mee zou gaan is m'n bed een aanzicht wat er beter uit ziet.

Dag 81:

Chilldag om uit te zieken.
Netflix 'n nap.

Dag 82:

Ontbijt
Douchen
Inpakken
Uitchecken
Chillen
Bus naar vliegveld (nog goedkoper met kosten van 1 euro).
Inchecken, wat onnodig lang duurt.
Het vliegtuig in.
Ondertussen is het griepje zo goed als over.

Ciao Iguazu falls.

Als afsluiter voor dit land nog een opmerking waar ik als reactie ook op kreeg 'you're so stupid'.
What do you call brazil in the night?
Zil, because it doesn't wear a bra.

1. Marijke:
    7 september 2017
    Hi Leon, wat leuk weer om op grote afstand je reisavonturen 'mee te beleven'. Echt boeiend om te lezen! Enjoy & be careful! Groetjes @&m
  2. Frans:
    10 september 2017
    zo, was weer Fijn een verhaal te lezen. Deze x heb je niet alles kunnen zien, maar toch wat genoten.